REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ECONATURA DOSTĘPNEGO POD ADRESEM https://econatura.com.pl

1 Definicje

Dzień roboczy oznacza każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Konto użytkownika to bezpłatna usługa Sklepu, umożliwiająca Kupującemu założenie indywidualnego konta ułatwiającego korzystanie z naszego sklepu internetowego, zgodnie z zasadami dotyczącymi konta użytkownika opisanymi poniżej w tym regulaminie. Kupujący to każda osoba, każdy podmiot, który podejmuje czynność prawna związana ze Sklepem, obejmująca zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. Regulamin stanowi niniejszy zbiór przepisów regulujących funkcjonowanie Sklepu. Sklep to internetowy sklep econatura.com.pl, prowadzony przez Sprzedawcę, umożliwiający Kupującym składanie ofert kupna towarów prezentowanych na stronie. Sprzedawca to ECO-NATURA ŁUKASZ TESKA posiadający NIP 5542654692, REGON 387305930 mający siedzibę w Bydgoszczy, 85-316, ul. Broniewskiego 4. Zamówienie to oferta zawarcia umowy sprzedaży widocznego w Sklepie towaru, zgodnie z definicją Kodeksu cywilnego, składana przez Kupującego Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu i obejmująca co najmniej: identyfikację towaru, jego cenę oraz koszty dostawy.

2 Postanowienia wstępne


Informacje udostępnione w Sklepie nie mają charakteru oferty zgodnie z definicją Kodeksu cywilnego.
Kupujący, wykazujący zainteresowanie zakupem towaru, składa ofertę adresowaną do Sprzedawcy.
Do nawiązania umowy sprzedaży dochodzi w chwili akceptacji oferty Kupującego przez Sprzedawcę.
Aby korzystać z pełni funkcji Sklepu, konieczne jest posiadanie urządzenia z przeglądarką internetową i dostępem do sieci, a także aktywne konto e-mail.

3 Dane kontaktowe

Adres do korespondencji: ECO-NATURA ŁUKASZ TESKA, ul. Broniewskiego 4, 85-316 Bydgoszczy. Adres e-mail: sklep@econatura.com.pl Numery telefonów: 570500121.

4 Składanie Zamówień

Kupujący, korzystając z platformy Sklepu, składa Zamówienie do Sprzedawcy. Aby złożyć Zamówienie, Kupujący musi utworzyć Konto użytkownika, podając jednorazowo swoje dane w wyznaczonym miejscu na stronie Sklepu. Proces składania Zamówienia rozpoczyna się od wyboru towaru, określenia jego ilości i dodania go do koszyka w Sklepie. Następnie Kupujący wybiera preferowany sposób dostawy oraz metodę płatności za wybrane produkty. Po potwierdzeniu przez Kupującego zawartości Zamówienia i akceptacji Regulaminu, Zamówienie jest przesyłane do Sprzedawcy. Zawarcie umowy sprzedaży towaru na warunkach określonych w Zamówieniu następuje w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę przedmiotu Zamówienia oraz zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego. Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia, wysyłając odpowiednią wiadomość e-mail do Kupującego na podany adres w Koncie Użytkownika. Jeśli Sprzedawca dokonuje zmiany lub uzupełnienia treści Zamówienia, traktuje się to jako nową ofertę; umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po jej akceptacji przez Kupującego. Sprzedawca bezzwłocznie reaguje na otrzymane Zamówienie. Złożenie zamówienie oznacza zapoznanie się i akceptację niniejszego regulaminu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do istnienia niezgodności stanów magazynowych produktów podanych w sklepie internetowym https://econatura.com.pl ze stanem faktycznym. W przypadku zamówienia przez klienta towaru, którego aktualnie sprzedawca nie posiada, następuje zwrot pieniędzy lub kontakt z kupującym ze strony sprzedawcy w celu ustalenia dalszych działań.

5 Koszt zamówienia

Ceny podane w Sklepie zawierają wszelkie obowiązujące podatki, w tym podatek VAT. Łączny koszt Zamówienia składa się z ceny towaru, jaką podano w opisie (uwzględniając podatki), oraz kosztu dostawy, określonego w Sklepie podczas składania Zamówienia. Po wyborze przez Kupującego towaru i metody dostawy, Kupujący uzyska pełny koszt Zamówienia, które zamierza złożyć za pośrednictwem Sklepu. Do ceny każdego produktu doliczamy 0,50 zł jako koszt pakowania.

6 Realizacja przyjętego Zamówienia

Towar dostarczany jest wyłącznie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem firm kurierskich. Kupujący ma możliwość osobistego odebrania zakupionego towaru w siedzibie Sprzedawcy w godzinach jego pracy. Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych. W przypadku, gdy umowa sprzedaży obejmuje kilka towarów, przesyłka zostanie wysłana przez Sprzedawcę po skompletowaniu całego zamówienia. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności z góry, Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia po otrzymaniu płatności. Sprzedawca dostarczy konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar bez wad. Może się zdarzyć, że zamówienie zostanie wysłane w kilku osobnych przesyłkach z różnych lokalizacji ponieważ z niektórymi dostawcami współpracujemy na zasadzie dropshipping'u.

7 Odstąpienie od umowy

Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu, w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od: a) dnia, w którym Konsument lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, wejdzie w posiadanie towaru, b) dnia, w którym Konsument lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, wejdzie w posiadanie ostatniego z dostarczonych towarów w przypadku umowy obejmującej przeniesienie własności wielu rzeczy, dostarczanych osobno.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie, na przykład, wysyłając pismo pocztą lub mailowo, korzystając z danych podanych w Regulaminie. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, choć nie jest to obowiązkowe. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy, Konsument musi wysłać informację dotyczącą odstąpienia przed upływem 14-dniowego terminu. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta innego niż najtańszy standardowy sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności będzie dokonywany tymi samymi środkami płatności, które Konsument użył w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument zobowiązany jest odesłać towar na adres wskazany w Regulaminie niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcji towaru. Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed przyjęciem Zamówienia przez Sprzedawcę, Zamówienie przestaje wiązać.

8 Brak prawa odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów: a) w przypadku rzeczy nieprefabrykowanej, wyprodukowanej według specyfikacji Konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; b) w przypadku rzeczy podlegającej szybkiemu zepsuciu lub mającej krótki termin przydatności do użycia; c) w przypadku rzeczy dostarczanej w zapieczętowanym opakowaniu, której opakowanie po otwarciu nie podlega zwrotowi ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; d) w przypadku rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, są nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

9 Reklamacje

W przypadku stwierdzenia wady towaru, Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego produktu na podstawie rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący może, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego:

- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

- w przypadku istotnej wady - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,

- żądać wymiany produktu na wolny od wad,

- żądać usunięcia wady.

Jeśli produkt objęty jest gwarancją, informacje dotyczące gwarancji znajdują się w opisie produktu w Sklepie. Prosimy o przekazywanie reklamacji drogą elektroniczną przez e-mail lub pisemnie, korzystając z właściwych adresów podanych w Regulaminie. W celu rozpatrzenia reklamacji na podstawie rękojmi, Kupujący, w przypadku konsumenta na koszt Sprzedawcy, powinien dostarczyć wadliwy produkt na adres pocztowy Sprzedawcy, wskazany w Regulaminie. W zgłoszeniu reklamacyjnym prosimy o podanie danych identyfikacyjnych Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne. Zalecenia Sprzedawcy zawarte w Regulaminie mają charakter niewiążących wskazówek, z których Kupujący może, lecz nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez konsumenta z zaleceń Sprzedawcy nie wpływa na prawa konsumenta, zwłaszcza prawa związane z rękojmią. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Regulaminie. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.

10 Pozasądowe rozstrzyganie reklamacji i dochodzenie roszczeń

Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:

  1. bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,

  2. bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,

  3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,

  4. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Zachęcamy do skorzystania z powyższych możliwości w przypadku trudności z rozwiązaniem reklamacji.

11 Dane osobowe

Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

12 Postanowienia końcowe

Umowa sprzedaży zawierana na podstawie niniejszego regulaminu dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia, zawierana jest w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowy zawierane w związku ze Sklepem są zawierane w języku polskim. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, który konsument może wykorzystać.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: ECO-NATURA ŁUKASZ TESKA, ul. Broniewskiego 4, 85-316 Bydgoszczy, e-mail: sklep@econatura.com.pl

– Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)

[Opis zakupionych produktów]

– Data odbioru(*) _____________________

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ____________________________________________________

– Adres konsumenta(-ów) ____________________________________________________________

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)


– Data ________________________

(*) Niepotrzebne skreślić.

REGULAMIN NEWSLETTERA ZWANEGO DALEJ BIULETYNEM

1 Definicje

  1. Biuletyn (newsletter) – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, umożliwiająca Usługobiorcy otrzymywanie wcześniej zamówionych wiadomości dotyczących Sklepu, w tym informacji marketingowych, od Usługodawcy.

  2. Sklep - platforma internetowa prowadzona przez Usługodawcę, dostępna pod adresem www.econatura.com.pl

  3. Usługodawca - ECO-NATURA ŁUKASZ TESKA, zarejestrowane w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr NIP 5542654692, REGON 387305930, mające siedzibę w Bydgoszczy na ul. Broniewskiego 4, 85-316 Bydgoszczy, e-mail: sklep@econatura.com.pl.

  4. Usługobiorca - każdy podmiot korzystający z usługi Biuletynu.

2 Biuletyn

  1. Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Biuletynu.

  2. Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi będą kierowane na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w trakcie zapisywania się do Biuletynu.

  3. Aby zawrzeć umowę i zapisywać się do usługi Biuletynu, Usługobiorca wpisuje swój adres e-mail w przewidziane do tego miejsce na Stronie Sklepu. Następnie, na wskazany adres e-mail, Usługodawca wysyła Usługobiorcy wiadomość weryfikującą, zawierającą link potwierdzający wolę zapisania się do Biuletynu. Po potwierdzeniu przez Usługobiorcę decyzji o zapisaniu się do Biuletynu, zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpoczyna jej realizację na rzecz Usługobiorcy.

  4. Do korzystania z usługi Biuletynu niezbędne jest posiadanie urządzenia z przeglądarką internetową, dostępem do sieci oraz aktywnym adresem e-mail.

  5. W każdej wiadomości wysyłanej w ramach Biuletynu znajdować się będzie informacja o możliwości rezygnacji z usługi, wraz z linkiem umożliwiającym wypisanie się.

  6. Usługobiorca ma prawo zrezygnować z Biuletynu w dowolnym momencie, bez konieczności podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, korzystając z opcji dostępnej zgodnie z ustępem 5 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: sklep@econatura.com.pl

  7. Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Biuletynu lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania spowoduje natychmiastowe rozwiązanie umowy dotyczącej świadczenia tej usługi.

3 Reklamacje

  1. Reklamacje związane z Biuletynem należy zgłaszać Usługodawcy za pośrednictwem e-maila: sklep@econatura.com.pl

  2. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

4 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców przekazanych Usługodawcy w związku z usługą Biuletynu jest Usługodawca.

  2. Przetwarzanie danych osobowych Usługobiorców odbywa się na podstawie umowy i w celu jej wykonania, zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO).

  3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Usługodawcę można znaleźć w polityce prywatności dostępnej na Stronie Sklepu.

5 Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych powodów, takich jak konieczność dostosowania regulaminu do zmiany usługi Biuletynu lub zmiany przepisów prawnych wpływających na świadczenie tej usługi przez Usługodawcę.

  2. Informacja o planowanych zmianach w regulaminie zostanie przesłana Usługobiorcy co najmniej 7 dni przed ich wprowadzeniem w życie na adres e-mail podany podczas zapisywania się do Biuletynu.

  3. W przypadku braku sprzeciwu Usługobiorcy wobec planowanych zmian do momentu ich wejścia w życie, uznaje się, że je akceptuje.

  4. W przypadku niezgody na planowane zmiany Usługobiorca powinien poinformować o tym Usługodawcę, wysyłając wiadomość na adres e-mail: sklep@econatura.com.pl, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.

PŁATNOŚCI

W naszym sklepie udostępniamy różnorodne formy płatności:

  1. Przelew tradycyjny

    Wpłatę prosimy dokonać na podany numer rachunku bankowego, który otrzymasz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Przelew można zrealizować za pomocą bankowości internetowej, w placówce banku lub na poczcie.

    Dane do przelewu:

ECO-NATURA ŁUKASZ TESKA
ul. Broniewskiego 4, 85-316 Bydgoszcz
NIP 5542654692, REGON 387305930

NUMER KONTA:
BANK: PKO BP
NR RACHUNKU: 98 1020 1462 0000 7402 0372 2899

Przy wpłacie przelewem tradycyjnym, w tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia np. "Zamówienie xxxxxx". To pozwoli na automatyczne i szybkie zaksięgowanie wpłaty. Po zaksięgowaniu płatności otrzymasz potwierdzenie, a my rozpoczniemy proces realizacji zamówienia.

  • Szybka płatność

To najbezpieczniejsza, najszybsza i najwygodniejsza forma płatności online. Korzystamy z operatora płatności Przelewy24, do którego zostaniesz przekierowany po potwierdzeniu zamówienia.

System Przelewy24 obsługuje transakcje takie jak:

  • płatność kartą online: Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic oraz Maestro. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy.

  • ePrzelewy: Inteligo, mBank, MultiBank, Nordea, Bank Zachodni WBK, Bank BPH, Bank Pekao, ING Bank Śląski, PKO BP, Citi Handlowy, Unikasa, BOŚ, Millennium Bank, Alior Bank, Meritum Bank, Toyota Bank, Euro Bank, Deutsche Bank PBC, i inne.

Aktualna lista obsługiwanych metod płatności znajduje się na stronie Przelewy24.

Dostawa Kurierem InPost:

  • Przesyłka Kurierem InPost (do 30 kg) - 15,99 zł

  • Przesyłka kurierska pobraniowa (do 30 kg) - 20,99 zł

Dostawa Kurierem Poczta Polska (Niektóre produkty wykluczone, np.: świeże, chłodnicze, mrożonki):

  • Paczka Pocztowa Poczta Polska (0-5 kg) - 27 zł

Dostawa produktów wymagających obsługi Kurierem InPost:

  • Przesyłka kurierem InPost, dodatkowo zapakowana (świeże warzywa i owoce, jajka, nabiał, wędliny, mięso, mrożonki) - 39,99 zł

Dostawa Paczkomaty InPost (Niektóre produkty wykluczone, np.: świeże, chłodnicze, mrożonki):

  • Paczka A (do 8 cm grubości i do 4 kg) - 10,99 zł

  • Paczka B (do 19 cm x 68 cm x 34 cm grubości i do 20 kg) - 10,99 zł

  • Paczka C (do 41 cm x 38 cm x 34 cm) - 17,99 zł

Paczkomaty InPost za pobraniem (Niektóre produkty wykluczone, np.: świeże, chłodnicze, mrożonki):

  • Paczka A za pobraniem (do 8 cm grubości i do 4 kg) - 15,99 zł

  • Paczka B za pobraniem (do 19 cm x 68 cm x 34 cm grubości i do 20 kg) - 15,99 zł

  • Paczka C za pobraniem (do 41 cm x 38 cm x 34 cm) - 21,99 zł